Planeta vǎ vorbeşte!

 

 Sunt o grasǎ mereu în mişcare. Eu m-am obişnuit sǎ mǎ rotesc în acelaşi sens şi sǎ accept totul în tǎcere. Acum cǎ mi-aţi dat şansa sǎ vǎ vorbesc nici nu mai ştiu ce trebuia sǎ vǎ zic. Daaa, de multe ori mi-am pregatit discursul, discurs de mamǎ, discurs de planetǎ sau pur şi simplu de sol pe care voi oamenii “dansaţi” o viaţa întreagǎ (viaţǎ de om, evident).

A treia planeta de la soare. Aşa m-a numit ştiinţa. Într-adevar sunt atât de aproape de Soare încât toate fetele dornice de bronz m-ar invidia. Eu sunt tot, un tot si am tot. Sunt o planetǎ fericita. Am soarele şi luna mai aproape decat orice promisiune fǎcutǎ de oameni în clipe de nebunie. Am toate celelalte planete vecine cu care mǎ compar zi de zi. Vǎ mai aud pe voi când spuneţi de viaţa extraterestrǎ dar îmi vine sǎ râd la câte nu ştiţi. Nu-i bai, în ritmul ǎsta tot o sǎ le aflaţi pentru cǎ trebuie sǎ le ştiţi voi pe toate! Imi place sǎ vǎd cum trece timpul pe Marte sau pe Jupiter. Imi plac inelele lui Saturn, deşi sunt praf şi pulbere în mintea voastra. Da, or fi pline de praf şi roci dar felul în care aratǎ…mǎ fac un pic geloasǎ. Sa nu mai zic de sateliţi. Bine, o sa imi ziceţi voi, eu am Luna, singurul satelit natural. Da, asa e! sunt mega mandra de asta, am si eu o prietenǎ dodoloaţǎ. Noi douǎ, eu Planeta Albastrǎ şi Luna (care e galbenǎ în ochii voştrii) am face o combinaţie verde foarte draguţǎ. Glumesc. Sǎ nu vǎ vinǎ idei! Oricât de ecologice ar fi!

Îmi plac oceanele, munţii, gheţarii, chiar şi deşerturile. Sunt toate ale mele. Se schimbǎ si ele si voi vǎ miraţi. Dar este normal. Atâtea miliarde de ani, atâta nebunie în atmosferǎ, atatea fenomene ale naturii – provocate şi de voi, oamenii. Sunteţi inventivi cât cuprinde. Vǎ folosiţi tot mai mult creierul şi asta e bine. Sper sǎ aflaţi cât mai mult. Îmi place evoluţia. Sunt chiar curioasǎ sǎ vǎd pânǎ unde poate merge mintea omului. Sunt mândrǎ de multe realizǎri ale voastre. Îmi plac toate ideile de ecologizare a mediului, de reducere a încǎlzirii globale – uneori ma sufoc, alte ori mi-e atât de frig, alte ori mi-e sete iar de cele mai multe ori ma inec. Eu nu simt ca voi. Ştiţi cǎ nu am suflet şi voi trǎi veşnic (pana in 2012 sau când o fi apocalipsa). Unora vǎ pasǎ mai mult pentru cǎ sunt planeta pe care  trǎiţi. E normal. Unii dintre voi se gândesc cǎ n-o sǎ trǎiascǎ foarte mult iar eu sunt doar solul pe care calcǎ. Da, sunt cǎlcatǎ de toţi în picioare. Sunt arsǎ, sunt scuipatǎ şi în mine ţin morminte cu cadavre. Mulţi vǎ uitaţi atât de mult înspre cer încât uitaţi de locul în care sfǎrşiţi.

Toate au început cu mine în urmǎ cu peste patru miliarde de ani. Dacǎ aş putea vorbi în fiecare zi, nu mi-ar ajunge o viata atât de scurtǎ cât a voastrǎ sǎ vǎ spun la toţi ce sǎ faceţi pentru mine, pentru voi şi pentru ceilalţi ca sǎ “Trǎim bine”. I-aş putea spune şi lui Basescu sau Obama unde greşesc şi daca aş mai avea timp v-aş felicita pe mulţi dintre voi. Iar sfatul pe care l-aş da tuturor în gura mare ar fi: “Zambiţi! Lumea este a voastrǎ!”

Şi dacǎ tot am cuvântul, gândiţi-vǎ la mine ca la tanti aia grasǎ care nu zice nimic cand strigǎ copiii “grasa, compasa”, zambeşte doar, pentru ca îi plac copiii. Dar vine o vreme cand tanti se supǎrǎ şi oricât de dragi îi sunt copiii n-o sǎ mai zâmbeascǎ şi o sǎ închidǎ ochii sau o sǎ deschidǎ gura. Atunci copiii o sǎ se sperie şi o sǎ fugǎ. Puţini vor fi aceia care se vor intoarce sǎ-şi cearǎ scuze. Eu, Planeta voastrǎ, vǎ spun ca mie nu-mi trebuie scuze. Mie imi trebuie zâmbete curate. Fie ploaie, vânt sau soare. Zâmbiţi, vǎ rog! Bucuraţi-vǎ de ce aveţi, cât mai aveţi!

 

5 thoughts on “Planeta vǎ vorbeşte!

Leave a Reply

