interviu cu Badea

mai multe despre Badea aici 😀

*fix pink*: bună dimineaţa, Bade! ce faci treaz la ora asta? sau e o ora obișnuită pentru tine?

Badea: da e ora obișnuită pentru mine, e ora la care mă gândesc să plec sau să dau mai tare muzica cand mixez.

*fix pink*: cum o arzi matale pe uliţă, iarna?

Badea: . cu mâinile în buzunar!?

*fix pink*: ooo, da! ca tot omu’

Badea: și cu o geantă după mine plină de cd-uri.

*fix pink*: ia spune-mi de ce ţi se zice Badea? nu ţi-e de ajuns ca te cheamă Tudor?

Badea: păi Tudor e prea banal pentru un dj. Ştii, pe mulţi îi cheamă Tudor. Din motivul ăsta lumea invetează porecle. Cam asa e și cu dj-ingul. Trebuie să fie rezonant să ţină minte lumea că e vorba de tine și să nu te confude cu un alt dj. Dacă e să o luăm corporativ, numele unui dj e un brand. Badea a venit pentru că prinde. E un cuvant simplu și nu prea folosit.

*fix pink*: și cum te-ai gandit tu, Bade, să te faci dj?

Badea: eram de mic în contact cu diverse trupe și dj-i și cred că a venit natural. Am avut oportunitatea și bagajul de cunoștinte muzicale. Ascult muzică electronică de la 12 ani. Totul a început prin faptul că mi-am cumpărat căști pentru dj, pe care i le-am închiriat într-o seară lui Bt Breaks. Apoi am pus muzică înaintea lui și de-acolo am ajuns la Gazette, Cluj, și nu m-am mai putut opri. E distractiv!

*fix pink*: pe unde ai mixat? în afară de curtea mea la petrecerea aia monstru din vară. Ești chemat des la petreceri private?

Badea: pai am fost chemat pana acuma numai la petreceri mai restrânse, să zicem, dar nu private. Încă colaborez cu Bt Breaks Society și mixez destul de des cu ei în Cluj-Napoca. În trei cluburi din Cluj am mixat pana acuma: Gothic, LaTevi Pub și la Gazette – unde sunt rezident.

*fix pink*: mai spune-mi o dată: cine e Bt Breaks?

Badea: și am mai mixat și în Fire dar a fost ignito și ne oficial. Uai nu ai rabdare . Bt Breaks e un prieten. L-am cunoscut cand i-am dat căștile. Auzisem de un party de-a lui întâmplător și a rămas fără căști exact în ziua respectivă. A înfiinţat BT Breaks society cu fratele lui Muhaha și un alt prieten Zet, cu care activează în Cluj-Napoca și Botoșani, orașul lor natal, promovând muzica breakbeat și drumandbass.

*fix pink*: răbdarea se cultivă talentul nu. Al tău e înnăscut? Pe scurt: esti bun? Te intreb, nu că nu aă ști cum ești, dar ca să îţi dau ocazia să te lauzi 😀

Badea: păi talentul meu înseamnă doar urechea muzicală. Restul e muncă și pasiune. Dedicaţie. Multă lume nu înţelege de fapt dificultatea financiară în care se află un dj. Trebuie să cheltui mulţi bani pe piese la început, apoi relativ modest și să pierzi nopţi după nopţi practicând, în timp ce ziua îti împarţi timpul între serviciu, familie și căutarea de noi piese și variante de a mixa. Faptul că un dj doar apasă niște butoane e foarte puţin faţă de ceea ce înseamnă să fii dj.

*fix pink*: ce planuri ai? crezi că o să trăiești din dj-ing? sau de asta mai faci și Facultatea de Arte?

Badea: nimeni nu trăiește doar din asta. Şi la fel e și situaţia cu artele vizuale. Sunt meserii care aduc câștiguri relativ mai mari dar nesigure. Nu știi când cineva te va chema să mixezi și te va plăti decent sau când cineva va dori să cheltuie ceva bani pe lucrarea ta de artă. E destul de dificil. În România nu cunosc niciun dj să trăiască numai din asta. Ca planuri de viitor … nu știu, să continui să practic. Cam toţi dj-i visează asta: să practice. Nu contează unde și cum ci doar să practice. Pauza înseamnă eșec în lumea noastră

*fix pink*: iubita ta ce părere are despre asta?

Badea: iubita mea… păi am noroc că nu am. În general am observat că dacă totul e liniștit finaciar nu e problemă de relaţie faptul că mixezi dar nici nu e un atu al tău de mascul feroce.

*fix pink*: unde o sa mixezi mâine seară?

Badea: deci mâine e sâmbătă. Bun. Păi am să mă duc la TM DJ CHALLANGE. Sunt al 8-lea finalist, la Timisoara, la Setup. Prima oară când voi mixa într-un club așa mare. E emoţionant. Nu vreau să câștig. Vreau să știu că după eveniment mă va suna cineva, nu contează cine, și imi va pune întrebarea “se poate să mixezi în ziua cutare pe suma cutare?”

*fix pink*: și ultima intrebare –  că așa mi-e de somn – crezi că dacă îmi iau  o pereche de căști de dj și merg pe la party-uri unde sper să rămână vreun dj fără căști o să ajung dj-iţă? 😀

Badea: nu cred.  Trebuie să îţi placă să performezi, să creezi. Faptul că lucrez cu culoare sau cu sunet, implică același lucru: creativitate și dorinţa de crea…mixuri, piese, opere de artă, indiferent. Dacă ești dedicată să stai 5-6 ore în picioare lângă 3 jucării în valoare de 2000 de euro, schimbând muzica în funcţie de cum te huiduie sau apreciază lumea, atunci poţi mixa.

*fix pink*: bine eu glumeam (nu știu cum să fac faţă la atâtea huiduieli nici în scris, dapoi muzical). Dacă mai vrei să răspunzi la vreo întrebare ce nu ţi-am pus-o ai ocazia! Acum sau niciodată!

Badea: pai aștept să mai merg la Satu Mare și la Ipotesti J) foarte mare distracţie și oameni de treabă. Singurele locuri unde am apucat să mixez la o lume care era dornică să îmi audă muzica.

*fix pink*: aaa deaia ești prieten tu cu mine, ca nu prea ai fani, hahahha!

Badea: da’ acuma 7 ani nu mixam.

*fix pink*: ai dreptate. Şi nici eu nu eram așa de roz ::D apropo! mulţumesc pentru logo. E excelent! Şi de interviu, of cors!

Badea: asta e parerea ta despre mine? că îs așa penal că m-am gândit de acu 7 ani (de când te cunosc) să mixez că o știu pe Vio și e o fată mișto și că o să fie mai mișto și o să umble cu gojira?! N-ai pentru ce.

*fix pink*: auci! asta nu o pot pune în interviu.

Badea: auzi nu îmi faci interviu după ce ma întorc de la TM DJ CHALLANGE pentru … ah chestia aia de stundenţi din care faci parte…

*fix pink*: ba da, da’ o să mă scutească de datorii?

Badea: vedem cum sună 😉

One comment

Leave a Reply

