Dragostea e problema oamenilor care n-au probleme

Azi piratul meu e Marc Marronnier, personajul principal din romanul lui Frederic Beigbeder, Dragostea durează trei ani:

Lăsat de izbelişte pe plajă

Bună ziua la toată lumea, aici e autorul. Vă urez bun-venit în creierul meu, scuzaţi-mă de deranj.

Data limită a valabilităţii

Poţi să fii înalt, brunet, şi să plângi. Pentru a face asta, e de ajuns să descoperi dintr-o dată că dragostea durează trei ani. Este genul de descoperire pe care nu i-l doresc nici celui mai mare duşman – ceea ce este o figură de stil, fiindcă n-am aşa ceva. Snobii n-au duşmani, dar încearcă să-şi facă, de-aia îi vorbesc de rău pe toţi cei din jur.

Un ţânţar durează o zi, un trandafir trei zile. O pisică durează treisprezece ani, dragostea trei. Uite aşa. La început, este un an de pasiune, pe urmă, un an de tandreţe şi, în cele din urmă, un an de plictis.

În primul an spui: “Dacă mă părăseşti, mă OMOR”.
În al doilea an spui: “Dacă mă părăseşti, o să sufăr, dar o să-mi treacă”.
În al treilea an spui: “Dacă mă părăseşti, desfac o sticlă de şampanie”.

Trei ani! Statisticile, biochimia, propriul meu caz: toate arată că durata dragostei rămâne mereu aceeaşi. Tulburătoare coincidenţă. De ce trei ani şi nu doi sau patru sau şase sute? După mintea mea, asta confirmă existenţa celor trei etape pe care le-au evidenţiat atât de des Stendhal, Barthes şi Barbara Cartland: Pasiune – Tandreţe – Plictiseală, ciclu cu trei faze ce durează, fiecare, un an – triunghi la fel de sacru ca şi Sfânta Treime.

În primul an, cumperi mobila.
În al doilea an, muţi mobila.
În al treilea an, împarţi mobila.

La capătul mosorului

M-am întors acasă într-un hal fără de hal. Ei, fir-ar al dracu’, ce porcărie să fac asemenea chestie la vârsta mea! Cultul clondirului mai merge la optsprezece ani, dar la treizeci e ceva jalnic. Am ciugulit o jumătate de ecstasy, ca să iau la mozol nişte necunoscute. Altfel, aş fi fost prea sfios pentru a-mi încerca norocul. Numărul de fete pe care nu le-am sărutat niciodată de teamă să n-o zbârcesc este incalculabil. Şarmul meu e acela de a nu şti dacă am sau nu şarm. La Queen, cele două blonde drăgălaşe şi abţiguite, care îşi vârau limba în urechile mele, creând un efect de gâlgâială stereofonică, m-au întrebat:
– Mergem la tine sau la noi?

După ce le-am tras o ţocăială colectivă amândurora (şi după ce le-am muşcat cei patru sâni), le-am răspuns ţanţoş:
– Voi la voi şi eu la mine. N-am cauciucuri şi, pe urmă, în seara asta îmi serbez divorţul; tare mi-e teamă că n-o să mi se scoale.

Azi n-o să mă duc la muncă. Mândrie de a fi refuzat o partuză bisexuală, a doua zi după divorţ. Lehamite de fetele astea cu care te culci, dar lângă care deteşti să te trezeşti.

Reţetă pentru ameliorarea situaţiei

Să repetaţi des aceste trei fraze:

1) FERICIREA NU EXISTĂ.
2) DRAGOSTEA ESTE IMPOSIBILĂ.
3) NIMIC NU ESTE GRAV.

Nu râdeţi, pare o tâmpenie, dar reţeta asta poate că mi-a salvat viaţa atunci când ajunsesem la fund. Încercaţi-o când o fi să faceţi următoarea depresie nervoasă. V-o recomand.

Pentru cei care au pierdut începutul

Aşa e viaţa: cum eşti niţeluş fericit, cum are ea grijă să te cheme la ordine.

Ne-am fost infideli, rând pe rând.

Ne-am lăsat aşa cum ne-am luat: fără să ştim de ce.

6 thoughts on “Dragostea e problema oamenilor care n-au probleme

  1. hai lasa-ma…nu poti sa traiesti asa! pe principiul Fericirea nu exista..it sucks Vio! Oricum, ca sa stii ca dragostea dureaza mai mult de 3 ani iti spun ceva…

    Pe langa ca asa mi-o zis mama & bunica & bunica2 (si deci asa tre sa fie!) am avut eu 2 strabunici foooarte longevivi, care s-au casatorit cand ea avea 16 ani..si aceeasi ea, a murit dupa alti 70..mai are rost sa-ti zic ca dupa inca 1 an a murit si el, de dorul ei? sau ca la 90 si ceva de ani a stat zile intregi in locul in care ea a murit si-a plans dupa ea?

    N-are rost…..dragostea dureaza mai mult de 3 ani, clar….totul e sa gasesti o persoana cu care sa merite sa dureze mai mult de-atat, ca daca nu….N-ARE ROST !

    Like

  2. Doua chestiuni de esenta:
    1) Din gura ta astept ceva in genul ” dragostea e problema oamenilor care o cauta”, pe principiu” daca te manca …”
    (Sigur, nu sunt de acord si subscriu primului comentariu. Si eu am avut o bunica ce a murit de dor, si o pereche de parinti care inca se rasfata.)
    2) Ciudat sa aud spunandu-ti-se “Violin”. Atat de boem, de seren, de unduitor(…).Mirez mai degraba spre o chitara scapata de sub control:))
    Te pup, Chitarus.
    Cu drag!

    Like

  3. hahahaha! XHV! cuuuum sa-ti aduci aminte de porecla mea din clasa a v-a??? va rog sa nu imi mai divulgati identitatile :))

    violin rimeaza cu catalin – poate de-aia imi zice cata asa, ca sa avem ceva in comun :))

    eu incerc sa sun ca o vioara dar tot ca o chitara fac. n-are cine sa ma cante, de-aia! 😀

    Like

Leave a Reply

