Când îţi dai seama că ești trist esti mai puţin stupid, dar la fel de trist

Vând conștiinţă. Mega ieftin dar trebuie să vă spun că e cam uzată. Conștiinţa asta nu e second-hand, e last-hand. E rea, misogină și feministă, e patriotică și naţionalistă, e murdară și pură, e plină de regrete dure și puternice. Are și secrete dar e foarte sălbatică. Apare o secundă mai târziu și îţi spune ce-ai greșit și cum trebuia s-o faci perfect. Şi nu ști cum arată și de unde s-o iei. Ai impresia că e undeva în cap și ai tendinţa să te tragi de păr. N-o face! Cu asemenea specimen de conștiinţă nu poţi decât să te lupţi până o domini. O lași să-ţi râdă în faţă, taaaci și înghiţi, eventual inspiri controlat și accepţi că are dreptate, dar există cel puţin un motiv pentru care ai făcut nebunia. Şi pentru că ești inteligent, o să găsești. Promit!

Cumpăr curaj. Plânsul fără violenţă dăunează grav sănătăţii! Tot timpul am știut că par slabă dacă plâng în faţa cuiva și m-am abţinut în cele mai dure momente. Am urlat, disperat și jignit, orice numai să nu plâng. M-am înecat groaznic și mi-am șters lacrimile în scârbă și cu privirea decisivă de război. Hohotele vin în momente pe care nu ţi le dorești, dar controlate bine le poţi elibera oricând, numai să fie pereţii groși și mâna de care strângi puternică. Curaj îmi trebuie pentru a intra în junglă. Pentru a nu-mi fie frică de lei și elefanţi, după ce am fost crescută între zebre, maimuţe și câteva lame. Vreau să plec de la Zoo direct în junglă. Vreau să văd de unde vin poveștile îngrijitorilor mei la care le spun profesori și vreau să văd cât de mică sunt pentru cei de acolo. Curaj îmi trebuie să renunţ cu adevărat la conștiinţă – singura care mă face să plâng. Recunosc, e atât de imprevizibilă încât uneori ia forma mamei, a bunicii, a colegei de cameră sau chiar a dobitocului la care mă gândesc când nu pot să dorm… și îmi spune că iubesc. Şi ne tot contrazicem până una cedează și cealaltă știe dar tace din respect.

another special one:

One thought on “Când îţi dai seama că ești trist esti mai puţin stupid, dar la fel de trist

Leave a Reply

