Maine e vineri, gata cu amintirile, la munca ca lumea de azi e facuta mai mult pentru a aduna parale si mai putin amintiri

Toate trec si trecute’s toate.

 

Din proverb în proverb că toţi ne plictisim să citim romane azi, când ne mulţumim doar cu titlurile şi avem impresia că ştim deja ce-a scris “ăla”.

 

În concediul meu de vis, n-am ieşit în niciun club, n-am gustat nici o scoică adriatică şi n-am golit magazinele germane. În schimb, am citit vreo 3 cărţi. Da, mă laud. Şi mă bucur pentru că e mai mult decât în ultimele 3 luni. Prima, o poveste fascinantă a unei “flori a deşertului”, a doua – experienţa unui copil ce sapă gropi pentru a-şi schimba caracterul – şi a treia e despre foştii anonimi, un grup gen AA. Ideea e că m-am îngropat în citit şi azi mi-am mai luat 3 de la cărtureşti. Chef şi ploaie îmi doresc o vreme.

 

Când eram mică citeam sub presiunea “Ai carte, ai parte”. Număram paginile şi minutele. Era o întrecere cu mine însămi. Azi cu viaţa în sine. Mi-ar fi plăcut acum să fiu o floare a deşertului sau să găsesc o comoară după atâtea săpături. Ce-i drept, sunt o floare … a lor, celor care mă iubesc. Iar comoara, ţin să cred că am gasit-o de fiecare dată când am zâmbit în faţa ei.

 

Amintirile mă chinuiesc… am cutii cu amintiri acasă, ascunse într-un dulap. Am jurnale scrise greşit şi atât de sincer de-mi vine să râd. Sunt lucruri simple pentru restul lumii, însă pentru mine sunt comorile ce m-au făcut fericite la vremea lor. Mai păstrez şi prima ţigară pe care n-am fumat-o, îţi vine să crezi? 🙂

Azi, mai arunc bilete de tren, brăţări de hârtie sau trandafiri uscaţi. Jurnalul e electronic, poate şters de XP, dar amintirile n-are nimeni cum să mi le ia. Zilele trecute îmi făceam griji că uit cum îl chema pe actorul principal din ultimul film văzut. Azi mă gândesc că n-am să uit niciodată senzaţia primului sărut.

 

Dar ce tot zic eu aici? La treabă, la făcut bani că deh! În ziua de azi se strâng banii, nu amintirile.

One thought on “Maine e vineri, gata cu amintirile, la munca ca lumea de azi e facuta mai mult pentru a aduna parale si mai putin amintiri

Leave a Reply

