DOR #7

Miercuri seara am fost la o intalnire cu cititorii “Decat o revista”. Din pacate prea putini dintre oamenii in jurul carora ma invart au auzit de aceasta revista, dar din fericire la BookCornerul de pe Eroilor (Cluj-Napoca) s-au strans destui “inteligenti si curiosi” (targetul revistei).

In primavara lui 2010 eram in Bucuresti – de ziua mea – in Laptaria lui Enache. Langa niste jurnalisti meticulosi am auzit ca un grup de 4 alti jurnalisti enervati de sefii lor au discutat la o bere (poate chiar in aceeasi Laptarie) ce sa faca ei “ca lumea” in jurnalismul din Romania. Si dupa cateva beri s-au hotarat sa faca o revista dupa bunul lor plac si asemanare. Asa s-a nascut DOR – cea mai tare revista din Romania – din punctul meu de vedere si, sigur, al celor ce dau 25 de lei pe fiecare numar. Initial s-a vrut un numar pilot – de acolo si “Decat o revista”. Spre bucuria tuturor, s-a ajuns la 7 numere in 2 ani.

La berea mea din Laptarie, colegii de la Guerrilla Bucuresti (de atunci) mi-au spus ca smecherii de la DOR au folosit intentionat “decat” pentru ca in Bucuresti lumea foloseste gresit cuvantul si “hai sa facem misto”, s-au gandit ei. Uite ca asta am uitat sa-i intreb alaltaieri. La intalnire au venit Cristian Lupsa si Lavinia Gliga, doi dintre cei patru editori fondatori ai revistei. Ei ne-au raspuns foarte simplu si lejer la toate intrebarile, ba mai mult ne-au surprins cu unele lucruri din spatele a tot ce se vede si se citeste in Dor. Mi-am cumparat si numarul 7 cu Guess Who pe coperta si urmeaza sa-mi achizitionez si primele 5 numere ce-mi lipsesc din colectie – oricum e o revista pe care mi-am dorit-o dinainte s-o citesc, doar auzindu-i numele.

Ce-mi place cel mai mult la aceasta revista de nisa, pe langa faptul ca e trimestriala – ceea ce ma face sa imi fie chiar dor de ea – e faptul ca nu e construita pe rubrici, ci pe o singura tema pe care se construieste fiecare numar. In toamna asta citesc despre PUTERE. Trebuie sa recunosc si faptul ca Dor m-a facut sa renunt la Cosmo si Elle, Glamour si alte colorosenii, chiar si cele cu cadouri. E ca si cand dai de vin dupa ce ai tot gustat la must. Sincer, eu m-am indragostit de DOR de cand mi-a picat in mana. Clar: Love at First Reading! I think Dor makes u want more!

Multumesc!

Sunt insa curioasa de tine, cel care citesti, daca ai auzit macar de DOR? Bifeaza ceva mai jos atunci – asa sa ne imprietenim de la o revista. 🙂

Leave a Reply

