Vocea Romaniei

VOCEA ROMANIEI!

“la multi ani, Eminescu, moarte lui Basescu!”

Suntem in anul 2012. Anul despre care s-a vorbit ca ne va aduce sfarsitul. Sfarsitul lumii e o metafora scoasa din carti si manuscrise batrane care ne povestesc viitorul dinainte sa ne nastem. Conform semnelor lasate de stramosi, acestia dateaza chiar cu milioane de ani in urma. Incredibil cum ne putem lauda cu asemenea istorie si durata de supravietuire pe o planeta atat de ticaloasa. Dar suntem vii si trebuie sa continuam sa existam, sa nu ne dezamagim dinozaurii (e o ticaloasa frumoasa totusi).

 

Ianuarie a inceput pentru toata lumea cu artificii. Cu lumini scanteitoare aruncate pe cer, in capete si in ochi. Cu artificii de calcul ce au creat vesti bomba pentru angajati, parinti copii sau pur si simplu cetateni. Intr-o tara libera se poate intampla orice, nu-i asa? Iar artificiile pot sari de la orice colt, in orice moment. La fel s-a intamplat cu o decizie importanta prin care poporul roman a primit vestea unei demisii: cea a lui Raed Arafat – un medic roman nascut in Palestina care a pus bazele in 1990 a Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD). Dar eu, la 80 de ani romani ai mei, ce-aud?! Ca Basescu l-a demis pe sfantul Arafat si vrea sa ii inchida biserica. “Jos Basescu!!!” – scriu pe foaie sa nu uit ce trebuie sa strig si ies in strada. Mai chem o mie doua de prieteni pe facebook, dintre care trebuie sa vina o suta macar. Si fie ploaie, fie vant noi urlam si inghetam. Unul si mai roman dintre noi aduce intr-o sticla de doi litri niste cafea, altul o tuica si hai sa urlam tot weekendul in fata tuturor care ne filmeaza. Oricum noi suntem pregatiti sa provocam sfarsitul sa ne arate daca vine anul asta sau se supune si el protestelor noastre anti celor pro: “Respect Laszlo Tokes!” (dec 1989), “Respect Raed Arafat!” (ian.2012). Pro cine, anti cui??? Nu conteaza, noi suntem cei mai nationalisti si vrem dreptate!

 

Nu stiu restul ce au facut, dar eu am fost azi la proteste, am facut poze si mi-am primit uralele: “Domnisoara, pleaca din tara, Basescu te da afara!” Seriouuus?! Sentimentele mi-au ramas in deriva si aproape am inceput sa plang de la zapada si frig. Acum sunt curioasa ce se intampla daca speriem si sfarsitul lumii si ajungem iar sa fim chemati la vot. Cati dintre sutele de clujeni, miile de bucuresteni si restul tarii vor iesi in strada sa protesteze: “EU CU CINE SA MAI VOTEZ?”

Ps: La multi ani, domnule Eminescu, dar dumneata ai murit, trebuie sa ne ocupam si ce ceilalti

Leave a Reply

