Cum am ajuns in Danemarca

Cum am ajuns in Danemarca?

Anul trecut stateam si ne gandeam care ar fi planul…termin si masterul si apoi? Aveam un salariu de 7 milioane si nici macar un contract de munca…da-o naibii, chiar asa?! Nu aveam un apartament sau ceva sa ne oblige sa ramanem in tara si ne-am propus sa cunoastem si mai mult lumea. Asta dup ace am vazut 10 tari in turul de anul trecut.

Ok, am dat un search, am dat niste telefoane si am aflat una alta despre fiecare tara unde am putea studia. Danemarca a castigat pentru ca: 1. E gratis. 2. E in Europa. 3. Poti sa faci un intership oriunde in alta tara si restul pentru tot sistemul sigur ce l-au implementat in aceasta cea mai sudica tara nordica. Motive mai sunt si o sa mai fie, dar important e ca am reusit intr-o luna sa completam zeci de hartii, sa le traducem si legalizam apoi sa dam si un examen de limba (engleza, evident). Dupa tot umblatul si stresul am plecat in Tenerife. Am avut un pont si am zis ca daca nu servim acum, cine stie cand vom mai avea sansa sa gustam din mare si soare pe insulele canare. Zis si facut.

In Danemarca sistemul de licenta e impartit. Trebuie sa faci 2 ani de asa zisa academie dupa care dai un examen sa intrii la top-up unde iti alegi specializarea si dai examen de licenta. Majoritatea studentilor internationali incep de la zero si se chinuie sa reziste 3 ani jumate. Eu avand ditai backgroundul am sarit direct la top up. Si pentru ca toate au un semestru de practica, ghici? Fac un an de studii dupa care restul e practica pe care pot sa o fac oriunde in lume, platita sau neplatita – depinde cum am norocul. Iar la final, adica in ianuarie 2014 trebuie sa dau examenul final pentru licenta. Restul se chinuie pentru AP 2 ani.

Fara suportul parintilor sau economii substantiale nu ai cum sa vii. Trebuie sa ai cel putin 2000 de euro sa iti gasesti chirie si sa supravietuiesti primele 2 luni pana iti gasesti job. Dupa asta clar iti trebuie venit sa te intretii. Transportul e scump oriunde ai sta. Cel mai convenabil e sa stai intr-un camin aproape de scoala…dar si astea sunt destul de scumpe si trebuie sa le platesti cu 4-5 luni in avans. Sau sa gasesti oameni ok cu care sa imparti un apartament fain si spatios –cum am facut noi. Totul e mult mai scump decat in Romania si trebuie sa platesti pentru absolut orice, chiar si pentru smartphone!La naiba!!!

La scoala e ok si interesant. S-ar putea sa te plictisesti daca ai trecut prin materie in Romania sau s-ar putea sa te prinda foarte mult subiectul pentru ca au metode bazate pe practica. Ai situatia, ai problema si trebuie sa vii cu Solutia. Fain este ca majoritatea sunt in grupe si te mai inspira ba nepalezii, ba indienii, ba lituanienii… depinde cum nimeresti. Oricum e diferenta mare intre cei din primul an, bobocii si cei care sunt la top-up. Sunt care de abia stiu sa formuleze o propozitie printre incepatori, iar la top up sunt mai buni decat profii. Cel putin la engleza.

Orarul, cursurile, excursiile – toate sunt structurate si programate foarte bine si online – cel putin la noi, cei de la top-up ce studiem E-CONCEPT DEVELOPMENT. Aici totul se invarte in jurul business-urilor online. Am ales programul pentru ca are notiunile universal pentru orice companie ce are si o parte de online si cam toate au.

Daca vrei sa vii in Danemarca, documenteaza-te, ia legatura cu oameni de aici, ia legatura cu o agentie ce iti ofera informatiile necesare sit e sustine sa ajungi aici si calcuzeaza-ti veniturile. E scump, e dificil dar se merita. Cel putin asa speram noi, cei nou-veniti. Mult success, ce sa mai zic? 🙂

Leave a Reply

