Tiganeala din penthouse :p

Sunt socata si extrem de dezamagita. Credeam ca romanii sunt faini, inteligenti sau destepti si cu bun simt. Credeam ca cei care sunt in facultati au un atuu in plus, iar cei ce merg afara sa studieze sunt demni de tot respectul. Insa in Danemarca, o tara mica si cu pretentii zici ca s-a varsat carul cu nesimtiti. Romani de cea mai joasa speta. Stiu ca peste tot ne-am imprastiat si ne facem cunoscuti cu fel de fel de lucruri…dar chiar nu ma asteptam sa dau peste niste oameni fara niciun dzeu.

Am fost crescuta sa dau buna ziua si sa zic multumesc in fiecare zi oricui. Am dat din pita si slanina mea oricui si nu am asteptat decat un multumesc sau ce mai faci. Am crezut ca daca dai primesti. Nu. Cel putin nu de la cei carora le dai.

Pe scurt: 2 romance in jur de 30 de ani ne-au chemat sa impartim un apartament imens si scump pentru ca nu si-au permis chiria. Ca sa vina aici s-au imprumutat de la banca si prieteni,dar in 3 luni au fost pe minus cateva mii de euro, niciun prieten, niciun job sau chef de viata. “Daca pana la sfarsitul lunii nu gasim jlde lucru plecam acasa. Anuntam proprietarul ca parasim apartamentul deci sa va descurcati” – macar ne-au zis. Noi stiind cat de greu e le-am ajutat si au inceput sa munceasca…avand bani oamenii incep sa se simta importanti. Avand si un caine sunt insuportabili. In fine, au trecut inca 4 luni de ignor reciproc si “eu nu spal tigaia folosita de altu pentru ca nu am venit aici sa fim prieteni ci suntem nevoiti sa locuim impreuna si atat!”.
Dupa ce am stabilit ca plecam toti in iunie pe drumul lui, le-am mai dat un mujdei si o hartie igienica le auzim duminica dimineata la 7 cum incep sa care intr-un camion 3 canapele, 2 birouri, 5 scaune, 5 dulapuri, oglinda, farfurii, tigai si hartia igienica. Buf! Au disparut!! Seba s-a super bucurat ca am scapat de tot discomfortul, Ana a inceput sa planga dupa lampa si noptiera ei, iar eu super stres ca in 2 zile trebuia sa platim chiria…numa vreo 1500 de euro. Dai cu telefoane, mesaje si nervi!!! Colegi: “Nu o sa mai plateasca…incepe sa faci economii.” Proprietarul: “pe mine nu ma intereseaza cine plateste. Eu vreau suma aia. Si daca nu…ne vedem in judecata.” Le-am scris frumos in tone de mesaje ca am semnat toti un contract si trebuie sa platim chiria. Nici macar un raspuns concret, doar o sa vorbim noi despre partea noastra cu proprietarul. Azi au venit sa platim chiria. Cu bani mai putini si cu amenintari. Voi aveti un plan macar? Da, o sa aduca alte persoane (stiu ele cine) si noi trebuie sa le acceptam conditiile de locuit aici (adica sa le dam anume camera si sa le facem viata placuta) ca daca nu vom avea de suferit si ele oricum nu mai platesc chirie. POFTIIIIIIM???

No acum sa nu injur si sa nu barfesc despre asta?? Cum sa faci asa ceva??? Om in floare varstei (n-are cum sa te rabde pamantul mai mult) sa nu dai tu un salut si un merci, dar sa iei si hartia igienica in toiu noptii si sa dispari. Sa-mi explice cineva partea obiectiva ca am tampit…

N-am idee cum sa rezolv problema asta corect si frumos. N-am idee de ce niste oameni maturi nu pot sa comunice cu semenii lor umani si de aceeasi nationalitate si se pot comporta atat de tiganeste.

Mi-e si frica…adevarul e ca persoana care le-a ajutat cu mutatul e un nigerian cu nevasta si copii care venea la noi in apartament lunar sa ii aduca uneia dintre fete mancare ca sa faca sex cu ea. Daca aduc pe cineva tot in genul asta??? Daca ne strica sau fura lucrurile??? Aici nu imi permit nici sa mananc la restaurant, decum sa platesc avocati si sa ajung prin procese!!! Asa nu imi vine sa cred ca pot exista astfel de femei si de situatii… si ma enerveaza ca nu stiu cum sa rezolv situatia. Ma depaseste.

Asadar…cred ca trebuie sa stai macar jumatate de an intr-o alta tara sa dai peste niste romani de o asemenea calitate. Si mai am un exemplu si mai groaznic…si incepe sa imi fie rusine sa mai povestesc.

2 comments

  1. intrebare: aveti contract incheiat cu proprietarul? cand ati inchiriat apartamentul, nu a trebuit sa platiti o cautiune? in austria asa se face. in caz ca pleci si nu platesti chiria, sau strici apartamentul/ mobila, atunci proprietarul nu trebuie sa iti returneze aceata suma. daca ati platit cautiune, inseamna ca si ele au platit. in cazul acesta eu as vb cu proprietarul, i-as explica situatia si gata.
    pt viitor incearca sa faci un contract doar pt camera in care stai tu. ok, stau intr-un apartament de 5 camere care in total costa 1000 eur. dar partea mea e de 250 eur (sa zicem), asta trebuie sa scrie si in contract. de ce sa platesc eu si partea celuilalt. asa esti safe.
    sper sa rezolvi aceasta problema.

    Like

    • Avem contract semnat cu agentie si am platit deposit echivalent cu chiria pe 3 luni fiecare. Dar dupa ce le.am explicat situatia, ne-au zis ca nu avem cum sa platim separat pentru ca nu se va vedea platitorul. Cand platim avem un cod pe apartament de pe care se vede ca s-au virat banii in contul agentiei si atat. Se pare ca e ca si cum o familie sta acolo. Daca sotia pleaca sotul trebuie sa plateasca oricum…sau daca nu se va ajunge la avocati si procese intre proprietar si chirias (multiplu in cazul asta). It fucking sucks…but this is what we could find at that time… acum sunt stresata ca luna viitoare vor pleca in ro si nu se vor sinchisi sa plateasca bazandu.se pe frica noastra. Dar noi daca o sa platim pentru ele nu o sa ne mai vedem banii nici macar din deposit pt ca de acolo mai mult de jumatate se vor duce pe cheltuielie de renovare. Deja ne.au trimis o factura de o 1000 de euro doar pt zugravit. Au regula asta ca fiecare ap trebuie sa fie nou pentru urmatorul chirias. Nici nu vreau sa ma gandesc daca vor sa schimbe parchetul cat ne iau…
      Oricum, merci de sfaturi. 🙂

      Like

Leave a Reply

