Limbi

De cand am plecat din tara am auzit atatea povesti si povestiri…toate in fel de fel de limbi. In Tenerife niste pakistanezi vanzatori de chiribusuri pe faleza m-au invatat cum sa recunosc oamenii. Stiau de la 10 metri care erau olandezi, francezi sau finlandezi. Dupa mers, dupa port sau simetria fetei. Bineinteles, mai erau si impartiti dupa potential: ceas si papuci de firma, evident o tinta sigura.

Cel mai fain mi se parea cum stiau sa zica doua cuvinte in toate limbile trecatorilor. In fuecare zi eram intampinata cu un “cse fasi, frate?” – asta pentru ca aveau conexiuni de la Bucuresti.

Aici nu am mers la cursuri de daneza de nervi si lipsa de timp, dar cel mai mult pentru ca e oribila limba asta. Cel putin vorbita fara retinere pentru ca in filme sau muzica suna mai placut, parca. Fiind o groaza de arabi, turci si indieni de zeci de ani aici, la unii nu pot face diferenta daca vorbesc daneza sau vreo arabeasca. In fine, am invatat sa seduc, i mean…”deduc” dupa intonatie daca e ointrebare si gesturi daca e simplu sa raspund cu da sau nu. De exemplu la magazin cineva lasa cosul jos in spatele meu si imi bolboroseste ceva aratand spre rafturi si uitandu-se la cos si la mine. Presupun ca vrea sa il pazesc pana se duce dupa ceva si zic OK. Apoi se intoarce zambind si imi multumeste (chiar atata stiu cum se zice). Daca ‘clientul’ nu face gesturi si vorbeste mai mult de 10 secunde cu scopul de a primi un feedback mai complex decat un zambet, atunci ii dau un “sorry, English, please!”

E frustrant, recunosc, sa locuiesti undeva unde nu iti intelegi vecinii sau soferul de autobuz cand schimba ruta. Dar pana la urma sunt doar niste limbi date sa le invatam, nu-i asa? 🙂

Leave a Reply

