O s-o termin cu 11 clase

Ma iau frustrarile in ultima vreme cand ma gandesc si calculez un pic pe romaneste. Cel mai mult cu scoala. Ma rog, scolile mele. Am 27 de ani azi-maine si eu tot studenta full time sunt… Da’ de ce? Ma intreb (si eu pe langa multi altii).

Pentru ca imi place sa invat lucruri noi, imi place mediul academic, imi place concurenta, imi plac oportunitatile studentesti, imi place sa cunosc oameni interesanti… pentru ca am preconceptii si implicit, sperante, si pentru ca taica-mio ii mega mandru de mine. El o incercat de 4 ori sa intre la facultatea visurilor lui si n-o reusit – fix atunci or fost inundatiile si si-o pierdut casa si tot. Iar bunicu-mio ii un mare intelept, conservator si incapatanat. Toti trei suntem. Acelasi sange… No, si evident pentru faptul ca nu am altceva mai bun de facut!

Am cam obosit insa. Am si schimbat scolile ca pe gecile de iarna! La gradinita am fost cu o clasa de copii fain imbracati si mega pestriti. Am facut-o la bunica-mea in sat, undeva pe Tarnave (judetul Alba). Clasa intai tot acolo am facut-o ca l-am asteptat pe frate-mio sa isi termine si el gradinita si sa mergem impreuna la scoala la oras unde am mai cunoscut o clasa vreo 3 ani. In a cincea am ajuns intr-o clasa speciala, cica. O fost atat de fain incat m-am apucat sa citesc si sa scriu romane de plictiseala :)). Intr-a noua am plecat intr-un oras mai mare ca nu mai aveam despre cine scrie. Liceul Economic m-o entuziasmat atat de tare incat am pastrat vreo 7 amintiri dintre care cea mai importanta e aia cand mi-au scazut nota la purtare si s-a scris in ziar desprea asta. Am plecat la Cluj sa fac journalism. Am publicat 2 articole online si mi-am facut blog sa iau nota 10 la un curs. Dupa 3 ani de Cluj am vrut sa plec la Bucuresti, normal. In ziua cand mi-am dat licenta m-am urcat in masina si am taiat-o in orasul mult dorit. Da’ niste tigani si baieti neseriosi m-or trimis acasa. N-am mai avut nici bani si am continuat la master in Cluj. Tare naspa mi-o fost sa raspund la toate intrebarile alea gen “Nu ziceai ca mergi la Bucuresti??” Mbada… Am intrat prima pe lista la Productie Media si singurele chestii productive pe care le-am facut or fost 2 emisiuni la un radio de student. Atat imi mai aduc aminte. Am plecat prematur pe o insula canara in 2012 vreo 6 luni de unde super bronzata si in calduri, pardon! Incalzita, am ajuns in cea mai sudica tara nordica. In alta clasa. In alta facultate. Normal ca trebuia sa fie ultima, numa’ ca am fost comoda si fricoasa. Am mai inceput un master. Ceva pe inovatie digitala. Dar cum fiecare a doua clasa a fost memorabilia, asta era numar impar, 9. Am zis ca nu mai stau 2 ani pentru 3 amintiri si am trecut in clasa… zecea. Am luat-o luna trecuta de la capat. Alt master. Pe business. Ca asta am impresia eu acum ca o sa fac dupa.

Te oboseste la un moment dat sa tot schimbi atatea clase si orase…sa nu mai zic de camera de camin si inchiriate pe cateva luni. Acu’ cateva clase era fain, da’ eram si eu copil si ma duceau ai mei cu masina. Saracii…tin minte ca pana in clasa a 6-a eu nu stateam la nimeni peste noapte – desi trebuia ca eram la zeci de km de casa – si ei ma duceau dimineata cu masina pana in fata scolii si la amiaz erau inapoi, asteptau sa ma intrebe ce-am invatat.

Am invatat multe. Stiu sa fac de toate (aproape), dar nu am stat niciunde sa devin expert. M-am si plictisit repede si am fost mereu in cautare si cercetare. Acum in toata oboseala mea, singurul meu scop nu e sa ma indrept spre lumea adultilor cu joburi serioase si conservare, ci sa merg in clasa a 11-a. La naiba! Sa-mi explice cineva: what’s wrong with me? Inca una si ma duc! Promit! Mai vreau sa fac parte dintr-o clasa in Australia dupa care pot sa o termin in glorie.

Ps: Sunt in Romania, la Cluj, am preluat accent greu si…spre uimirea mea, imi place! Ma ingrijoreaza insa ca incepe sa imi placa animalele…mai mult ca oamenii, iar eu n-am avut veci problema asta. Pai in ritmul asta… azi-maine o sa imi placa si copiii!?

Pps: scuzati lipsa diacriticilor si a hipercorectitudinii – am doar 10 clase!

Leave a Reply

